top of page
Caută

La bine și la greu

Engagement (angajamentul angajaților) este un concept vechi de 30 de ani dar actual și în prezent, companiile fiind preocupate de nivel acestui indicator iar pozițiile manageriale având acest obiectiv în fișele de post. Practic se consideră ca Employee Engagement este în strânsă legătură cu profitabilitatea companiei din cauza costurilor de recrutare, selecție și retenție.


Ca manager cu experiență, când mă gândesc la engagement mă gândesc la un proces de seducție. De ce seducție? Pentru că implicarea emoțională este mare, de ambele părți și, asemeni unui cuplu, e nevoie de cunoaștere reciprocă, potrivirea valorilor, timp de calitate petrecut împreună, un scop comun, efort și compromisuri.


Modul în care un angajat se simte la locul de muncă seamănă cu succesul unei relații romantice: îl iubim pe partener din cauza felului în care ne face să ne simțim! Știm deja că angajații nu părăsesc compania ci șeful direct, în situația în care relația cu acesta nu este una bună.


Matching. Din procesele de recrutare și selecție, potențialii candidați sunt atrași de atributele rolului și de „aspectul” angajatorului. Cei deschiși la „dating” aleg cu cine ar dori să evalueze: „concordanța dintre fișa postului și experiența mea”.


First date. Prima întâlnire are cea mai mare greutate emoțională, fiind vorba de anticipare, speranță, necunoscutul înfricoșător, dar și o doză imensă de atracție chimică (sau instinct, așa cum ar spune recrutorii). Câteva întâlniri mai târziu, fiecare parte se gândește dacă „she is the one” și apoi decide dacă intră într-o relație sau continuă să mai caute profilul ideal.


Engagement ring. Dacă „oferta de angajare” primește un „Da!”, Relația începe și cele două părți, ca și în viața personală, își asumă declararea publică că sunt „într-o relație”, de regulă pe LinkedIn.


Moving together. În această etapă se pun la dispoziție anumite bunuri (nu cheia de la apartament dar... o mașină, un laptop, un telefon, o legitimație de serviciu sau alte instrumente de care are nevoie jumătatea).


Logodna, căsătoria și luna de miere. După ce perioada de probă se încheie cu succes, logodna se transformă în căsătorie și seducția continuă, fiecare parte adaptându-se la realitate după luna de miere, începând dansul echilibrat de a trăi împreună, de a face față, de a se transforma reciproc și tot ce mai aparține de ”they lived happily ever after”.


Ca și în real life, succesul relației depinde de ambele jumătăți, de disponibilitatea de timp, energie și resurse puse la dispozitie și grija pentru celalalt, nu doar la aniversări (sesiuni lunare de gestionare a performanței, discuții anuale de evaluare) sau petreceri de Crăciun.


Și, la fel ca în comedia romantică cu final fericit, o relație puternică, ”engaged”, supraviețuiește tentațiilor și altor provocări mai apetisante pentru că, ei bine...love conquers all.


Asemeni secretului unei căsătorii fericite și engagementul angajat-angajator înseamnă alegerea cu înțelepciune a partenerului, oferirea de timp, energie, spațiu de creștere dar mai ales iubirea pentru ceea ce poate deveni celălalt, alături de noi!



24 afișări0 comentarii

Postări recente

Afișează-le pe toate
bottom of page